ceturtdiena, 2014. gada 3. jūlijs

Yamaha Aerox 2003.g.



Sveiks, lasītāj!
Šoreiz stāsts ir par manu pašreizējo braucamo jeb Yamaha Aerox. Pats rollera sākums līdz pat brīdim, kad viņš nonāca manā īpašumā, ir apskatāms te: http://z12.invisionfree.com/scooters...

Šo rolleri es dabūju 2012.g novembrī. Pats rolleris izskatījās šādi:









Setups uz to brīdi:

Cilis - Airsal 70cc
Kloķene - Stage6 hpc
Truba - Yasuni C16
Karbis - Delorto 21mm
Filtrs - hebo
Vārsts - stage6
variks - Malossi multivar(4.2g)
Sajūgs - stage6 
Siksna - Polini
Svece - Denso iridi
Pīpīte - Chempion
CDI - Neirobežots raicing

Stayling:
Str8 - balts beņķa pārvalks
Str8 - zila stūre
Str8 - plaukts 
Str8 - ručkas
Str8 - F1 spogulīts
Diožu spuldzes
Dzels grīdiņas


Cik noprotat, tad šis ir daudz niknāks dampis. Patēriņš līdz ar to arī ir grieztos ~8L/100km. Bet tā kā esmu svētdienas braucējs, tad man tā nav problēma. Jāteic, ka šis rolleris mani nav pievīlis nevienu reizi - izņemot tās 3x, kad man beidzās benzīns.

Plānos ir pārvērst šo Rox'u par RALPHY edition Black/Orange Aerox.

Pašā sākumā, kad nopirku Aerox'u, prātā iešāvās doma, ka vajadzētu labāku izpūtēju. Tā nu es pārdevu savu Yasuni c16 par grašiem un tiku pie Yasuni c21. Lai gan mani pamatīgi piekrāpa, atsūtot sasistu izpūtēju. Nepagāja ne mēnesis un Yasuni jau bija atguvis savu sākotnējo izskatu.

Yasuni C21
Tikai šajā brīdī es sapratu, ka nebija vērts mainīt izpūtēju, jo Airsal's nespēj piepūst High-end trubu. Nolēmu, ka šis izpūtējs arī jāpārdod. Un tā kā vasara bija tikai sākusies, tad aizlienēju Technigas Next - R trubu no Aprilia's, ar kuru, godīgi sakot, Aerox gāja zvērā.



Bet, protams, tā tas nevarēja turpināties, jo viens izpūtējs uz diviem rolleriem nav nopietni. Diemžēl vēl aizvien (kopš Aprilias pārdošanas) Yamaha nav tikusi pie sava izpūtēja, bet toties vizuālie un citi tehniskie darbi nestāv uz vietas. Tika iepirktas šādas tādas styling detaļas un motora daļas:

Str8 oranža reste
BCD oranžas ručkas
Str8 kill switch
Stgae6 bremžu vāciņi
Str8 stūre oranža
Str8 plaukts melns
Stage6 R/T wingbells
Stage6 CNC type īsā gāzes ručka
Stage6 CNC type pogas
Stage6 SSP 280mm oversize priekšējais bremžu disks
Stage6 SSP 190mm aizmugurējais bremžu disks
Full BCD slēgtā aizmugure (visticamāk tiks salaista kopā)
DMP panna no Wearfine custom Aerox







10.05.2014.
Motors ir izcelts no rāmja - apakšā paveras nepatīkams skats. Šī arī ir galvenā problēma, ko vēlos novērst - kaut kur starp karteriem sūcas eļļa!



15.05.2014.
Esmu izjaucis dakšu, jo viņa suloja.


20.05.2014.
Nolēmu, ka vēlos izspiest no šī zvēra visu, uz ko tas ir spējīgs, tāpēc Aerox goes in overrange. Šajā ziņā nevēlējos lieki šķiesties ar naudu un iegādājos piaggio hyper1 šķīvjus, kam ar nelielu vīlēšanu pēc parametriem vajadzēja derēt karteros. Bet kā nu sagadījās, kā ne, un es atkal tiku apkrāpts - šoreiz tiešām pats biju vainīgs. Šie hyper1 motori ir dažādi un šķīvju parametri arī atšķiras, kas nozīmē, ka ir lielas problēmas, jo adatgultņa iekšējais diametrs neatbilst stock šķīvjiem. Šeit talkā nāca radošā domāšana un tika izvirpota bukse.



25.05.2014.
Bet kā izrādās arī garums neatbilst (par 8mm vairāk uz āru nekā stock šķīvji), tāpēc esmu iekļuvis sprukās un laikam nāksies atmest domu par overrange. Pagaidām esmu ielicis pārdošanā šķīvjus. Karteri gan ir smuki pavīlēti:



Par naudu, ko nopelnīju labojot citiem rollerus, esmu ticis arī pie pāris transmisijas un stailing detaļām:

Stage6 R/T Oversize variators
Stage6 R/T Oversize siksna
Str8 LED Black Line aizmugurējā lampa



28.05.2014.
Beidzot saņēmu ilgi kāroto izpūtēju - custom Yasuni C16 full in chrome. Gandrīz nemaz nav aiztikta. Kopā ar trubu saņēmu arī priekšējo lampu un ruļļu komplektu (3g, 4g un 5g). Šo ziņu visticamāk visi, kas man seko twitterī, jau ir pamanījuši.


29.05.2014.
Esmu izjaucis rolleri līdz pilnīgam rāmim. Motors arī ir pāršķelts uz pusēm. Izjaucot ieplūdi atklājās kaut kas jauns - iekšā stāv nevis stage6 vārsts, bet gan Top Performanc vForce vārsts, kas arī izskaidro lielo benzīna patēriņu.




01.07.2014.
Biju nedaudz izbraucis no Latvijas un vēl izlaidums/eksāmeni, bet nu esmu atpakaļ un viss turpinās! Šodien saņēmu Stage6 Torque Control MKII sajūgu (gandrīz kā jauns)! Drīzumā tiks salikts motors un, iespējams, būs atkal over šķīvji...

Stage6 Torque Control MKII

05.07.2014.
Šodien tika ielikta kloķvārpsta karteros kopā ar jauniem SKF C4 gultņiem un Corteco saļņikiem!


07.07.2014.
Atnāca īstie hyper1 šķīvji - tagad full oversize transmisija gatava! 



14.07.2014. 
Iegādājos dakšai jaunus blīvslēgus un eļļu, kā arī tīrīšanas līdzekli...


16.07.2014. 
Dakša salikta un atkal gatava pildīt savu funkciju! 


28.07.2014.
Esmu atgriezies Latvijā un darbi turpinās - šodien ieliku dakšu rāmī un uzliku cilindru! 



29.07.2014.
No scooter-attack.com beidzot dabūju trūkstošās transmisijas detaļas (dzesētājšķīvi), atsperi Yasuni C16, kā arī jaunu Stage6 čoku. 



30.07.2014.
Motors salikts, iecēlu arī visu rāmī! 



31.07.2014.
Pirmais Aerox'a rūciens... :)


01.08.2014.
Šodien saliku dzesi un izmetu pirmo līkumu - šķiet, ka vēl nedaudz jāparegulē, bet tā diezgan labi iet!


05.08.2014.
Visas dienas esmu ņēmies ap rolleri - no sākuma bija baigais rāviens un apgriezieni debesīs, no vietas tik ratā cēla (tas dēļ 3.5g ruļļiem), bet šodien sapratu, ka CDI ir nodedzis. Tas nozīmē, ka jāmeklē jauns un rolleris pagaidām uz priekšu nekustas... :(

12.08.2014.
Šodien nopirku citu CDI. Dabūju līdz arī kronšteinu, lai, ņemot nost pogas, atstātu bremzes. 


13.08.2014.
Nopirku jaunu sveci un gaisa filtram eļļu, kā arī saeļļoju gaisa filtru!


12.09.2014.
Ilgi, ilgi mocījos, lai noskaidrotu, kas par vainu, jo, nomainot sveci un CDI, labāk īsti nepalika. Dabūju arī 6,5g ruļļus, kas ir daudz par smagu, bet ieliekot 3x3,5g un 3x6,5g iet tīri sakarīgi. Tālāk rolleri aizvedu pie cilvēka, kam labāk padodas regulācijas...

21.09.2014.
Rolleris atvests atpakaļ - rezultātā secināts, ka vajadzīga nedaudz mazāka dīze. Izmērīju arī squish - 0,5mm (manuprāt, ielai būs labs). Tagad jādabū instruments, lai saregulētu aizdedzi...
Pie reizes esmu ticis pie šī te - ar lāzeri izgrieztas uzlikas, lai pa eļļas pumpja un startera caurumiem neiet netīrumi iekšā! #fancy 


Kā arī šodien pielaikoju BCD plastmasas:






23.09.2014.
Šodien pa ļoti saldu ciparu ieķēru dīzes: 88-130.
Principā vajadzēja tikai 88.





04.10.2014.
Sāku likt visu elektroniku - šajā ziņā esmu akurāts un viss liekas 100% bez tā saucamajiem "laukiem", bet gan kā servisos. 


11.10.2014.
Pa lielam visa elektronika savesta kārtībā - vadi savienoti, lampa un stage6 pogas pieliktas. Atliek tikai atrisināt problēmu ar pagriezieniem, jo, noņemot priekšējos un aizmugurē uzliekot led, relejs vairs nemirkšķina, bet šī problēma arī tuvākajā laikā tiks atrisināta: labi zinu, ka var likt pretestības (25w 6ohm uz katru pusi), bet  šie rezistori ir salīdzinoši dārgi, tāpēc nolēmu, ka lētāk ir pasūtīt no ķīnas Led pagriezienu releju (laikam 2€ ar piegādi).




Pie reizes nolēmu, ka vēlos, lai kādā brīdī, rūcot motoram, varētu gaismas vispār izslēgt, bet sakarā ar pogu trūkumu nolēmu uztaisīt savu PNP tranzistoru moduli, kurš to izdarīs, piespiežot pogu, kas atrodas uz gāzes ručkas (mīnuss, ka jātur nospiesta). Tā nu sāku ar shēmas izstrādi, tad jau liku visu kopā un testēju līdz nonācu līdz mazam dzeltenam rezultātam.


13.10.2014.
Saliku visas plastmasa. Zinu, ka sezonas noslēgšana jau pagājusi, bet savam priekam gribējās vēl pabraukāt.


Vajadzēja vēl nedaudz paņemties ap motoru un izdomāju, ka roleri varētu stiprināt šādi:

 


27.10.2014.
Saņēmu LED pagriezienus un releju. Diemžēl pagriezieni bija mazliet par lielu, tāpēc nācās tā kārtīgi pavīlēties, lai izskatītos tā, kā biju iecerējis... Bet drīzumā tikšu iekšā siltā garažā un tad tikai sāksies brīnumi (stiklšķiedra + krāsošana)! :)





08.11.2014.
Plastmasas sāku lēnām slīpēt un gatavot krāsošanai. Kā arī saņēmu Stage6 MKII kolektoru ar pāreju priekš 21mm karburatora (virsū stāv priekš 24mm). Pirku šo kolektoru tikai tāpēc, lai dabūtu caurumu, kur varēs pieslēgt boost-bottle (šo arī pats taisīšu).



25.12.2014.
Beidzot Aerox ir ieripojis savās jaunajās mājās!!!


28.03.2015.
Nopirku stiklašķiedras audumu un poliestera sveķus un sāku taisīt slēgto:


Viss saslīpēts un aptuveni salikta forma

Piemēru audumu

Un aiziet pirmā kārta
Un šeit jau viss pabeigts un atstāts nožūšanai

30.03.2015.
Izdomāju pielaikot...izrādījās, ka diezgan par mazu sanākusi - nācās plēst kopā un taisīt pa jaunam!




04.04.2015.
Sāku slīpēšanas darbus...


Kā arī izdomāju izmest kādu līkumu, atklājot sezonu:




05.06.2015.
Skola ir beigusies un var sākt ar jaunu sparu turpināt iesāktos darbus. Pa šo laiku paspēju pārdot Top Performanc vForce vārstu un nopirku Stage6 NBR (degvielas ekonomijai):


13.06.2015.
Motoru pārlasīju un paspēju pat izbraukt - sākums ļoti burbuļo, bet pēc tam iet tīri pieklājīgi!







Topics tiks regulāri atjaunots...

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru